måndag 2 mars 2015

Att bli förälskad i idéer

Det som är typiskt mig är ju att jag lätt blir förälskad och förtjust i nya idéer. Häftiga idéer, ovanliga och vågade.
Ibland blir det dock lite för vågat, och jag kan ångra mig efteråt för att jag inte insåg de negativa följderna. Som att ha vitt klinkergolv i köket härhemma. Med vita fogar. Nå, fogarna har ju inte blivit sååå smutsiga ännu, men vita är de ju inte nåmera.

Nu då jag funderar på hurudana väggar jag skall ha på Selmas Torp så söker jag ju massor med tips och idéer från alla möjliga håll. Och i vanlig ordning har jag ju fastnat för en idé som jag bara måste få igenom. Tror jag. Eller är det för ovanligt, för vågat eller bara för konstigt?
Vad tycker du? Tänkte att man tapetserar vågrätt (som bilden nedan) och sen målar med kalklitir under i en liknande nyans. Jag får lite hjärtklappning då jag ser på bilden. och ganska mycket "vill ha".

Bilden nedan är bara för inspirationen och "vill ha" känslan. Sängen är ju bara helt underbar, men kan tänka mig att man skulle få slänga ut några tusenlappar för den. Tapeten (eller målningen) på väggen är ju lite cool också? En liten små förälskelse dyker på en här.. nu igen..


Jag drömmer ju även om att hitta en byrå (eller varför inte ett snyggt bord) till lavoaren i badrummet, men är lite osäker, fundersam hur jag skall få till det så att min partner går med på det? Jag har nog gett små vinkar, men jag tvivlar på att jag får igenom det..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar