torsdag 7 november 2013

Nytt namn och ny stil

Det var ett tag igen sen jag uppdaterade bloggen.
Eftersom livet har ändrats en del sen jag senaste uppdaterade så har jag även bestämt mig för att ändra namn på bloggen. Det nya namnet NovemberDeco är helt taget ur luften, men det får händanefter beskriva min passion för inredning och vackra saker.

I Hallen, som var orsaken till att jag började blogga, har det inte hänt så mycket. Mitt nuvarande projekt är att fixa om ett gammalt plåtskåp. Det skall placeras i mitt kontor och få lysa upp inspirationen. Målar det signalrött. Det kommer verkligen att bli en färgklick i mitt liv. Det har tagit en tid att måla, fick nämligen fel sorts måla (HELMI) från början och det funkade inte alls fast jag målade många varv. Men så räddade min man mitt tålamod och köpte en burk MIRANOL och olá - det funkade på första varvet.

Men som jag skrev i början så har livet tagit nya spår och det har hänt mycket intressanta saker. Vi köpte nämligen ett torp i Maxmo i somras, som vi nu håller på att renovera. Selmas Torp.  När det är färdigt kommer vi att öppna det för inkvartering för turister/gäster etc.
När vi köpte huset så kom en hel del inventarier med på köpet. Dessa kommer att placeras tillbaks i huset och på det sättet kan vi behålla husets själ.
Allt detta har väckt ett stort intresse i mig att behålla och rusta upp det redan finns. Därför kommer jag nu att fortsätta denna blogg i denna stil.
Pinterest är ett fantastiskt ställe att hitta inspiration i, så jag kommer att ladda upp en hel del bilder från det forumet. Under tiden jag spammar er med den inspirationen så fortsätter jag fixa och måla och söka nya objekt att fixa upp. Det är jätteroligt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar