lördag 29 mars 2014

Vårkänslor och terassdrömmar

Idag har vädret visat sig från sin bästa vårvädersida. Satt och njöt av solens värme vid Selmas Torp där vi skall bygga terassen. Solen gassade och bjöd in till många drömmar om hur inredningen skall fixas. Eftersom det är gästerna som skall få njuta där så vill man ju fixa det så bra som möjligt. På terassen skall de kunna njuta av både solen och bekvämligheten. Där skall finnas möjligheter att sola, njuta, äta och sällskapa.
Alternativen är många, men jag vill ju gärna återanvända så mycket som möjligt av det som man har redan och det som finns i skogen.
Nedan några inspirationsbilder varifrån man kan plocka några idéer.
 Bordet kan man fixa av en gammal dörr. En sån har jag redan som jag hade tänkt använda till sänggavel men det måste jag glömma för vi måste svänga sängen annorlunda än jag hade tänkt i sovrummet.
 Ovanpå dörren kan man lägga en glas eller plexiskiva.
 Gillar stubbarna. Har faktiskt stubbar på terassen vid sommarstugan. Bra extra stolar då man har många gäster.
 Lastpallarna kan man ju fixa till det mesta av.
 Nåja, det var inte tv-skärmen som fångade mitt intresse här, utan bänken.
 Ett bord för att fixa maten utomhus borde man nog ha.
 Snygg helhet.
 Gillar faktiskt de vita bänkarna.

Inspiration till den egna terassen vid sommarstugan. Här finns en stubb också :)

åhhh, om man ändå kommit så långt att man kunde få börja inreda…

#blogg100, dag 29

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar