onsdag 6 juni 2012

Huset i huset

Efter utrensningen påbörjades grundarbete med spirning av mellanväggar, golvet grundades med stryox, golvvärmeslingor och gjutning. Sen isolerades väggarna, fönster sattes in , och mellanväggarna restes. I detta skede kunde inte frun i huset bidra med så mycket mera än med åsikter och pass upp.
Helheten planerades på följande sätt. På enda sidan blir det tre rum – ett kontor åt mig *lyxkontor* , ett kök och ett badrum. Ovanför dessa rum har vi ett sovloft. Resten är öppet. Det stora rummet är högt till tak -  4 meter högt – vilket gör att de tre rummen ser ut som om det är ett hus i huset.




Så småningom kunde vi börja måla väggarna ( då inre taket var fixat) och trots den “svarta” människa jag är så valde jag att ha endast helvita väggar. Det är högt till taket (4,10 meter) så det blev väldigt ljust trots avsaknaden av fönster (förutom på ena väggen dit jag påpekade åt min man att vi nog måste ha fönster också)

Så klart måste vi ha en annan färg än vit också – och efter en hel del tjat fick jag övertalat min man om att vi skall ha svart runt dörrarna och fönstret och även staketet och bjälken skall vara svart. Efteråt har han nog erkänt att det var ett bra val.
Att måla var inte så lätt som jag trodde – rullpenseln var tyngre än jag trodde med denna måla. Så efter att jag målat i kontoret tog min över och målade resten. Nåja, jag har ju ganska mycket höjdskräck å, så inte skulle jag ha klarat av att måla de stora väggarna.
Kontoret:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar