onsdag 6 juni 2012

Köket


Efter väggprojektet så leverades köket. Köket hade vi beställt från vår favoritleverantör – Östmans Snickeri. (http://www.ostmanssnickeri.fi/)  Tonny tar tacksamt emot oss och han vågade till och med påstå att vi e de snabbaste kunderna med att välja. :)
 Nå, då jag/vi hittar det jag/vi vill ha så e det bara att tuta och kör. Varför börja fundera på något annat då? 
Köksinredningen skulle vara vit och eftersom vi just inrett vår villa med en fullständig köksinredning som jag bara älskar, så gick vi i samma stil nu. Färgen på skivan valde jag dock denna gång till brun (vid sommarstugan har vi svart pianolack). 
Kaklet mellan skåparna var det värre beslutsångest med. Jag hade en bild av vitt blankt kakel i tegelstensformat. Men tyvärr så hittade jag inte det jag ville ha och sist och slutligen blev jag övertalad av gubben att vi skulle ha detta som ni ser på bilden. 
Orsaken varför jag var tveksam är för att vi har liknande (men mörkgrått) på sommarstugan och det e inte så lätt att rengöra. Men det finns något medel som man kan lägga på det här kaklet så att inte smutsen fastnar så lätt. 
Nå, slutresultatet blev ju nog bra - man kan ju inte alltid få som man vill.

Före monteringen av köket lades ju golvklinkers - men det berättar jag mera om i nästa inslag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar