torsdag 7 juni 2012

Klinkers och kakel



Min "bild" av golvet och väggarna hade jag inte på klart från början. Färgen visste jag ungefär – men jag var livrädd för kostnaderna på det jag ville ha. Vi sprang från affär till affär – och för det första så hade de inte i lager det jag ville ha och visst, jo – de kunde beställa – men kostnaden,, ho ho.
Efter några veckors sökande så hittade jag på nätet den affär som jag bara måste få dela med mig av. Urval, pris och tillgänglighet samt snabb service. Wauv!!  http://www.laattatukku.fi/
Och allt vi beställt därifrån har levererats till plats och inom en vecka. K-rauta – känn er blåst!
Köksgolvet blev matt vit, hade nog velat ha blankt vitt, men det fanns inte. 
Till badrummet valde jag vitt golv och bruna väggar. Slutresultatet e helt underbart. Jag blir helt salig och lugn då jag går in i det rummet. 
Badrumsskåpen hittade vi via Findit. Nya skåp, säljaren hade tydligen köpt för många (tur för oss det)

 Duschskåpet har vi också köpt via Findit - i fjol somras. Skåpet har både massagestrålar, radio och telefon.. hmmm... Det fanns en kille i en stad som hade importerat dessa skåp från Asien.. Hoppas det funkar sen - det e inte ihopskruvat än.. å telefonen e inte heller testad ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar